Log in

AER Memories of Old

Transformeer in een vogel en verken talloze eilanden in het luchtruim van AER Memories of Old. In deze nieuwe wereld stap je in de voetsporen van Auk, een meisje dat begint aan haar pelgrimstocht langs oude tempels en ruïnes. Samen moet je uitzoeken wat er in het verleden is gebeurd en waar de goden uit die tijd zijn gebleven.…

  • 0

Pylon: Rogue

De afgelopen jaren zijn roguelike games een onmiskenbaar fenomeen in de gamesindustrie. Hoewel ontwikkelaars van alle kanten gebruik lijken te maken van het roguelike concept wordt de markt voornamelijk bezet door kleine indie studio’s. Via het simpele doch succesvolle format kunnen ontwikkelaars complexe verhalen vertellen en unieke gamemechanics introduceren. Rohald gaat vandaag onderzoeken of we Pylon: Rogue ook kunnen wegschrijven als een succesverhaal.…

  • 0

Epic Tavern

Voor een groep avonturiers is er natuurlijk maar één plaats voor het verzamelen van informatie, het ontfutselen van geruchten en het beginnen van quests. Je raadt het al: de herberg. Voor de meeste helden is dit een plaats om eens in de zoveel tijd langs te gaan om werk te vinden, maar hoe zit die herberg zelf eigenlijk in elkaar? Hoe krijg je de sterkste en meest gevreesde Mages en Barbarians voor jou aan het werk om zelf Gold te verdienen? Dat zijn de vragen die gesteld worden in het spel Epic Tavern van Hyperkinetic Studios.…

  • 0

Ruiner

De wereld is aan het veranderen. Dat zien we iedere dag keer op keer weer. We raken steeds meer verzonken in onze sociale media en onze status in de wereld. Wat zou er gebeuren als we hier nog verder in doorslaan en alles nog maar om die vijf seconden in de spotlight draait? Die bizarre toekomst staat centraal in de razendsnelle top-down shooter Ruiner van het relatief onbekende Reikon Games.…

  • 0

Black Day

Er zijn maar weinig militairen die mogen bepalen welke uitrusting ze meenemen, naar welk gebied ze uitgezonden worden en zeker welke missies ze wel of niet aannemen. In Black Day kan dat allemaal wel, maar of oorlogje voeren daarmee echt leuker wordt is de vraag.…

  • 0

Moons of Madness

Wat begint als een simpele verkenningsmissie op Mars loopt uit op een nachtmerrie-achtige trip door je eigen herinneringen. Kun je de persoon aan de andere kant van je portofoon wel vertrouwen? Kun je je eigen zintuigen überhaupt vertrouwen? In Moons of Madness verlies je al heel snel uit het oog wat echt is en wat niet. Tim ging op gamescom langs bij Rock Pocket Games om zijn zenuwen te testen.…

  • 0

Trailmakers

Vrijwel iedereen moet het volgende scenario bekend voorkomen: je bouwt een zo stevig mogelijk wagentje van LEGO. Vervolgens geef je het ding een zet van de tafel af, om te kijken of hij de val overleeft. Of je rijdt hem zo hard mogelijk tegen de wagen van je broertje of zusje aan om te kijken welke wagen sterker is. Meestal is er nog wel wat te verbeteren aan je karretje, dus ga je weer aan de slag. Ditzelfde principe ligt aan de basis van Trailmakers. Tim ging tijdens gamescom langs bij ontwikkelaar Plan of Attack om de game te checken.…

  • 0

Foxhole

Na een half uur schietend in een greppel te hebben gelegen, heeft onze kant eindelijk The Spine te pakken. Toch klinkt er geen gejuich of geklap, want we weten allemaal dat het echte werk nu pas begint: het werk der logistiek.…

  • 0

Masquerada: Song and Shadow

Masquerada: Song and Shadows begon in 2010 als een Kickstarter-project van Witching Hour Studios en kwam in september 2016 uit op pc. Nu, ruim een jaar later, komt de game uit op PlayStation 4. De trailers laten een mysterieus verhaal met tactische combat zien, maar kan de game deze claims waarmaken?…

  • 0

Planetoid Pioneers

In Planetoid Pioneers ondervond Robert deze week dat een rondje om de wereld niet zomaar gemaakt is. Het is een lange weg van puzzelen, struikelen en vermorzeld worden door cirkelzagen. Terug van zijn ruimtereis rapporteert hij zijn bevindingen.…

  • 0

The End is Nigh

The End is Nigh is de nieuwste game van Edmund McMillen, in samenwerking met Tyler Glaiel, die op 12 juli uitkwam. Vooraf was er niet zoveel bekend over de game, zoals we onderhand gewend zijn van McMillen. Kan deze game tippen aan het voorgaande succes van Super Meat Boy?…

  • 0

Antihero

In een wereld waar de rijken steeds rijker worden, de armen steeds armer en iedereen eigenlijk alleen maar aan zichzelf denkt, moet jij… ook alleen maar aan jezelf denken. Dit is hoe de wereld van Antihero in elkaar zit. Het is misschien anders dan je verwacht, maar gelukkig is er vermaak genoeg.…

  • 0

Everspace

Met mijn zojuist verkregen ruimteschip kom ik vanuit hyperspeed in een asteroïdenveld aan. In de verte ligt mijn volgende springplank, maar daarvoor moet ik eerst het veld uit. Dan klinkt er een ontzettend geratel achter me: een vijandelijke scout heeft het vuur op me geopend. Ik zoek onhandig naar mijn…

  • 0

The Long Journey Home

De visie van de mens die zich door de ruimte heen beweegt en er lustig op los koloniseert, is voor spelers van ruimtegames niets nieuws. Maar voordat je de technologie hebt om dat voor elkaar te krijgen, is er natuurlijk eerst een aardige hoeveelheid trial-and-error. The Long Journey Home van Daedalic Entertainment vertelt een verhaal dat daar precies onder valt.…

  • 0