Log in

Foxhole

Na een half uur schietend in een greppel te hebben gelegen, heeft onze kant eindelijk The Spine te pakken. Toch klinkt er geen gejuich of geklap, want we weten allemaal dat het echte werk nu pas begint: het werk der logistiek.…

  • 0

Masquerada: Song and Shadow

Masquerada: Song and Shadows begon in 2010 als een Kickstarter-project van Witching Hour Studios en kwam in september 2016 uit op pc. Nu, ruim een jaar later, komt de game uit op PlayStation 4. De trailers laten een mysterieus verhaal met tactische combat zien, maar kan de game deze claims waarmaken?…

  • 0

Planetoid Pioneers

In Planetoid Pioneers ondervond Robert deze week dat een rondje om de wereld niet zomaar gemaakt is. Het is een lange weg van puzzelen, struikelen en vermorzeld worden door cirkelzagen. Terug van zijn ruimtereis rapporteert hij zijn bevindingen.…

  • 0

The End is Nigh

The End is Nigh is de nieuwste game van Edmund McMillen, in samenwerking met Tyler Glaiel, die op 12 juli uitkwam. Vooraf was er niet zoveel bekend over de game, zoals we onderhand gewend zijn van McMillen. Kan deze game tippen aan het voorgaande succes van Super Meat Boy?…

  • 0

Antihero

In een wereld waar de rijken steeds rijker worden, de armen steeds armer en iedereen eigenlijk alleen maar aan zichzelf denkt, moet jij… ook alleen maar aan jezelf denken. Dit is hoe de wereld van Antihero in elkaar zit. Het is misschien anders dan je verwacht, maar gelukkig is er vermaak genoeg.…

  • 0

Everspace

Met mijn zojuist verkregen ruimteschip kom ik vanuit hyperspeed in een asteroïdenveld aan. In de verte ligt mijn volgende springplank, maar daarvoor moet ik eerst het veld uit. Dan klinkt er een ontzettend geratel achter me: een vijandelijke scout heeft het vuur op me geopend. Ik zoek onhandig naar mijn…

  • 0

The Long Journey Home

De visie van de mens die zich door de ruimte heen beweegt en er lustig op los koloniseert, is voor spelers van ruimtegames niets nieuws. Maar voordat je de technologie hebt om dat voor elkaar te krijgen, is er natuurlijk eerst een aardige hoeveelheid trial-and-error. The Long Journey Home van Daedalic Entertainment vertelt een verhaal dat daar precies onder valt.…

  • 0

Drifting Lands

Op 5 juni 2017 bracht een klein ontwikkelingsteam genaamd: Alkemi, hun eerste game uit. Drifting Lands zou een moderne adaptatie zijn van de klassieke horizontale Bullet Hell shooter, ingevlochten met RPG elementen en een verhaallijn. Tijd om te testen of Alkemi deze stevige belofte waar kan maken.…

  • 0

Life is Feudal: Forest Village

Dat het leven in de Middeleeuwen geen pretje was, weten we door games als The Settlers, The Guild en Banished. In Life is Feudal is daar nog een flinke schep narigheid en ellende bovenop gedaan en dat is in de spin-off Forest Village niet anders.…

  • 0

Streets of Rogue

Een kruising tussen Nuclear Throne, Deus Ex en de anarchie van GTA. Zo omschrijft Matt Dabrowski zijn roguelike, RPG, actiegame. Wij zijn het spoor in ieder geval bijster na deze beschrijving, dus stuurden we Robert de Streets of Rogue in om verhaal te halen.…

  • 0

For the King – Glorie en RNG

Na een succesvolle Kickstarter-campagne voor For The King bracht Iron Oak Games in februari 2017 de early access versie uit. GameCensor duikt nu in deze turn-based fantasy rogue-like RPG, om een indicatie te krijgen over hoe het spel in elkaar zit.…

  • 0

Crawl – Kruip samen met je vrienden door donkere kerkers

Kruip je graag samen met je vrienden door kerkers om uiteindelijk door een portaal te reizen en voodoo-magiërs te verslaan? Vond jij het ook zo heerlijk om steeds je medespeler in Portal 2 tegen te werken? Dan is Crawl de game voor jou. Mits je vrienden hebt om mee samen te spelen, natuurlijk.…

  • 0