Log in

Zowel de Xbox One als de PlayStation 4 zullen vijf van de acht beschikbare gigabtes aan werkgeheugen openstellen voor gebruik door indie developers bij de release. Sony kwam al eerder met dit bericht en ook Microsoft bevestigde dat er meer schijfruimte beschikbaar zal worden gemaakt voor onafhankelijke ontwikkelaars. Volgens Phil Spencer van Microsoft zal de Xbox One in gradaties naar een geoptimaliseerd gebruik van de beschikbare gigabytes toe gaan werken over de levensduur van de nieuwe console.

Lange tijd waren er geruchten dat de nieuwe console van Microsoft “slechts” drie gigabyte zou openstellen voor indie ontwikkelaars om te gebruiken in nieuwe games. Een officieel antwoord van Phil Spencer op Twitter over de kwestie sprak dit echter tegen. “Het doel is om ontwikkelaars volledige vrijheid te geven om de middelen te gebruiken die aanwezig zijn, zonder RAM limiet voor indie ontwikkelaars” aldus Spencer.

Zowel bij de Xbox One als bij de PlayStation 4 wordt er vijf gigabyte geheugen flexibel gebruikt voor verschillende doeleinden (waaronder het spelen van games). De overgebleven drie gigabyte zou worden gereserveerd om het operating system bij beide consoles te laten draaien.



Tags:

Delen
Tegenwoordig hebben we een aantal huisregels die gelden voor alle reacties. Je leest er hier alles over.