Log in

De studio achter de aankomende Batman game: ‘Batman: Arkham Origins’ voelde een grote druk tijdens het ontwikkelen van de prequel. De studio was bezorgd of ze hetzelfde niveau van kwaliteit kon leveren als Rocksteady.

Sinds de release van de eerste Arkham game zijn de verwachtingen voortaan hooggespannen als het gaat om een Batman game. Rocksteady bewees zich wederom met het vervolg; Arkham City, maar de derde game in de serie werd daarna ontwikkeld door een andere studio, Warner Brothers Montreal.

“Er waren veel fans die zeiden; ‘zij zijn geen Rocksteady, kunnen zij wel een Arkham game maken?’. Maar niet alleen de fans hadden hun twijfels, wij kregen op den duur ook onze zorgen of we wel aan zo’n monumentale opdracht konden voldoen. Waren wij wel goed genoeg om in hun voetsporen te treden? Maar als we het niet hadden gedaan, zouden we ons altijd afgevraagd hebben wat er was gebeurd als we ‘ja’ hadden gezegd. Ik ben uiterst trots op wat we hebben gemaakt.”

In de aanloop tot de release, met de komst van meer media, kreeg de studio het gevoel dat er steeds minder mensen sceptisch waren. Uiteindelijk denkt men dat dankzij de grote druk ze een betere game hebben kunnen leveren.

“Je wil niet degene zijn die een elite franchise de grond in heeft geboord. Dat wil je niet bovenaan je CV hebben staan. Zo van ‘ja, ik ben verantwoordelijk voor een serie die van een 96 naar een 60 is gegaan.”

 



Tags:

Lees verder:

Tegenwoordig hebben we een aantal huisregels die gelden voor alle reacties. Je leest er hier alles over.