Log in

Rocket League | GameCensor

High dynamic range, 4K-resolutie, 720p, 60 frames per seconde en nog meer ingewikkelde crossplatform-oorlogen. Dit zijn een paar van de dingen die zich in de toekomst van alle Rocket League-spelers op de Nintendo Switch en Xbox One X bevinden. Psyonix-vicepresident Jeremy Dunham gaf dit aan in een interview met GameSpot.

Het feit dat Rocket League naar de Switch komt, heeft veel spelers enthousiast gemaakt. Meer details over deze versie komen nu via Dunham naar buiten. Zo zou de game een constante 60 FPS met een resolutie van 720p moeten halen. Hierbij maakt het niet uit of de console wel of niet in de dock zit of dat men met meerderen split screen aan het spelen is. Dit betekent echter wel dat er compromissen moeten worden gemaakt op het gebied van grafische kwaliteit.

Voor de Xbox One X-versie geldt dit natuurlijk niet. Rocket League in volle glorie met HDR en 4K-resolutie spelen, moet volgens Dunham gewoon mogelijk zijn. Aangezien het erop lijkt dat de Xbox One X qua specificaties een powerhouse gaat worden, kan dat best wel eens mogelijk zijn.

Wanneer het op de crossplatform aankomt, verlopen dingen iets minder soepel. Zo kunnen spelers op de pc wel gewoon crossplatform spelen met alle consoles, maar blijven spelers op de PlayStation 4 gescheiden van spelers op de Xbox en de Switch. Xbox-spelers spelen dus altijd met mensen op de pc of de Switch. PlayStation 4-spelers kunnen echter alleen met elkaar of pc-spelers potjes spelen. Sony wil om onbekende redenen namelijk niet toelaten dat PlayStation 4-spelers zich mengen onder de Xbox- en Switch-spelers.


Bron:

Tags:



Tegenwoordig hebben we een aantal huisregels die gelden voor alle reacties. Je leest er hier alles over.