Log in

In een interview met AusGamers vertelde ontwikkelaar Avalanche Studios dat de open wereld van Mad Max zo gemaakt wordt dat de spelers een gevoel van mysterie zullen ervaren en hun eigen conclusies moeten trekken. De studio wil de achtergrond van Mad Max net zo mysterieus houden als in de originele filmreeks aldus senior designer Emil Kraftling.

In sommige gevallen heeft Avalanche een aantal historische punten ingevuld in samenspraak met George Miller, de schrijver en regisseur van de Mad Max films. Deze punten zullen echter niet per se aan de speler duidelijk worden gemaakt. “Hoewel wij het weten betekent dit niet dat de spelers het zo te weten zullen komen maar het heeft effect op wat bepaalde locaties zullen bieden. Er is veel voor de gamers om te ontdekken. Ze zullen geen concrete antwoorden krijgen maar ze zullen wel rond kunnen kijken en hun eigen conclusies kunnen trekken”, aldus Kraftling.

Als voorbeeld gaf Kraftling een regio genaamd The Great White, een woestijn achtig gebied dat onder andere bestaat uit een opgedroogd kustgebied. “Er is allemaal troep en de schatten van de oude wereld die begraven waren op de bodem van de oceaan zijn nu allemaal (gedeeltelijk) zichtbaar. Dat is bijvoorbeeld een heel interessante locatie om te zijn en te ontdekken”. Mad Max is nu in ontwikkeling voor PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One en PC en staat gepland voor release in 2014.

 



Tags:

Lees verder:

Tegenwoordig hebben we een aantal huisregels die gelden voor alle reacties. Je leest er hier alles over.