Log in

Weinig mensen wisten het, maar zowel de DualShock 2 als 3, de controllers voor respectievelijk de PlayStation 2 en 3, beschikte over analoge face buttons, waardoor games de druk konden meten die uit werd gevoerd op de knoppen. Er werd echter dermate weinig gebruik van gemaakt dat Sony ze in de DualShock 4 heeft vervangen met digitale varianten. Dit maakte Sony bekend in een interview met VentureBeat.

In het interview vertelde Toshimasa Aoki van Sony dat de face buttons (kruis, cirkel, driehoek en vierkant) in de DualSock 2 en 3 in staat waren de druk te meten die door de gebruiker werd uitgevoerd op de knop. Ontwikkelaars deden de techniek echter in zo weinig games doorvoeren, dat maar enkele spelers van de functie wisten. Om die reden is er door Sony gekozen om dit maal de knoppen te vervangen met digitale varianten. De speler werkt er zelf weinig van, maar de hoeveelheid uitgeoefende druk kan kan niet meer worden gemeten.

Daarnaast zijn de vier bekende knoppen net iets anders geplaatst dan bij zijn voorgangers. Waar de afstand tussen het kruis en de driehoek voorheen iets kleiner was dan die tussen het vierkant en de cirkel, vormen de vier knoppen in de DualShock 4 een vierkant. Door deze wijzigingen blijft er weer meer ruimte over voor de touchpad op de nieuwe controller.



Tags:

Lees verder:

Tegenwoordig hebben we een aantal huisregels die gelden voor alle reacties. Je leest er hier alles over.