Log in

Wonderkind Shinji Mikami neemt weer een stap in het Survival Horror Genre met zijn nieuwste game, The Evil Within. In een interview benadrukte hij dat de game gemaakt zal worden voor de fans van het genre en dat Call of Duty fans maar beter verder kunnen zoeken.

Het is een game met bovennatuurlijke elementen. De game begint in de echte wereld, maar later wordt de lijn tussen werkelijkheid en fantasie steeds minder duidelijk: “Dat de speler verward raakt is een van de leukste dingen in de game. Dat je continue twijfelt wat echt is en wat niet. En nee, ik ga niks verklappen”.

De maker van geweldige games zoals Resident Evil 4 en het ondergewaardeerde Vanquish wil hiermee zeggen dat je maar weinig combat hoeft te verwachten. Hoewel er wapens in de game zitten, ligt de focus meer op stealth en het plaatsen van valstrikken waarmee de monsters uit te schakelen zijn.

“Je kan op bijna elk moment een valstrik plaatsen.. Het is een optie die de speler heeft. Schieten kan, maar is niet aan te raden. Slimmer is om te sluipen en de vijanden te ontwijken. Als de speler wil, kan hij een groot gedeelte van de game ongezien blijven”.





Delen
Tegenwoordig hebben we een aantal huisregels die gelden voor alle reacties. Je leest er hier alles over.